חדשות ועידכונים

עידכונים חמים שלנו

 ארגוני הקואליציה עם ארגוני בריאות וסביבה נוספים עתרו לבג"ץ כנגד מהלך של הממשלה להורדת מכסים על בשר בקר ועל בשר מעובד. הארגונים קוראים לביטול הצו של משרד האוצר והחקלאות שיביא להגדלה בייצור וצריכה של בשר, לכך השלכות סביבתיות חמורות. כמו כן, החלטה זו מנוגדת להמלצות משרד הבריאות וארגוני הבריאות בעולם – להימנע מבשר מעובד ולצמצם בבשר בקר. 

לכתבה בynet  // לכתבה במעריב // לטור דעה בנושא מאת פרופ' נדב דבידוביץ'

העמותה לחקלאות מודרנית, המקדמת יזמות וחדשנות בחלבונים אלטרנטיביים, ותומכת בסטראט-אפים בתחום, גאה להציג את תוצאות מסלול האקסלרטור Better Plate Track, אשר הושק בתחילת שנת 2022, בשיתוף פעולה עם MassChallenge Israel.
שני הסטארט-אפים הזוכים בנסיעה ל-Roadshow לניו יורק ובוסטון והצגת הטכנולוגיות בפני משקיעים, הינם: PoLoPo ן-AlgaHealth.

למידע נוסף – https://www.modern-agriculture.org/maf-review

האמנה יצאה לדרך בקיץ הקודם ברחבי העולם ועד היום הצטרפו לתמוך בה מעל 800 ארגונים ומעל 800 חברות, הצטרפו גם 18 ערים ומועצות מקומיות והיא רק מתחילה לצבור תאוצה. האמנה קוראת לעצירת שינוי בשימוש קרקע והרס מערכות אקולוגיות לטובת חקלאות בעלי חיים, מעבר פעיל למערכות מזון מבוססות על הצומח ושיקום של המערכות האקולוגיות שנפגעו.

בישראל עמותת "חופש לבעלי חיים" מקדמת את האמנה.  לאתר האמנה בעברית

עידכונים מהארץ ומהעולם

 זאת, בשל ההשפעה השלילית של תעשיית הבשר על שינוי האקלים – כך מסרו השבוע גורמים רשמיים בעיר. לפי ההחלטה, שתכנס לתוקף ב-2024, פרסומות על בשר "המעובד באינטנסיביות" לא יורשו על אוטובוסים, ושלטי ומסכי פרסום ברחבי העיר. 

לקריאה נוספת 

 לממשלת הולנד יש תכנית מזון סביבתית מפורטת כבר זמן רב, כעת היא מקדמת מהלך גדול שמטרתו הפחתת פליטות אמוניה- עד סוף השנה תכנס לתוקף החלטה שכוללת בין היתר צמצום של 30% בייצור מזון מהחי במדינה. זאת בהמשך לשורה של מהלכים קודמים בנושא, בהם ממשלת הולנד תמכה כלכלית בחקלאים להפסקת גידול של חזירים ופרות כדי לאפשר להם מעבר צודק לפרנסה אחרת.   

לקריאה נוספת

העיר הצטרפה ל 17 מועצות ברחבי העולם התומכות באמנה, אשר קוראת לעצירת שינוי בשימוש קרקע והרס מערכות אקולוגיות לטובת חקלאות בעלי חיים, מעבר פעיל למערכות מזון מבוססות על הצומח ושיקום של המערכות האקולוגיות שנפגעו. לצד התמיכה במהלך רחב לשינוי מערכות מזון, העירייה התחייבה להפוך את מערכת המזון המקומית להוגנת ובת קיימא יותר. 

מועצת העיר החליטה על הפחתה בחצי של רכש הבשר עד 2024, וכן התחייבה שבמהלך 2022  – לעבור לתפריט המבוסס על 100% מזון מהצומח. זוהי העיר הראשונה בארה"ב המכוונת למעבר לתזונה מבוססת על הצומח באופן מלא. לקריאה נוספת